Olumlama – Olumlama Cümleleri Nasıl Yapılır


Olumlama – Olumlama Cümleleri Nasıl Yapılır ?



İstersek Kuantum olumlama, istersek de Telkin diyelim, insana has olan düşünme yeteneğinin gücünü dışarıya
yansıtmayı sağlayan sözcüklerin, hayatımızı, davranış şekillerimizi, kariyerimizi, ilişkilerimizi ve herşeyden öte kim olduğumuzu ve neler tarafından çevrelendiğimizi etkilediği tartışılmaz bir gerçektir.

Düşünce yaratıcıdır kullandığı araç ise dildir.

O halde sözcükler yaratıcıdır.

Bu nedenle, kullandığınız sözcüklerin hedeflerinizle örtüşmesine dikkat etmelisiniz. Kullandığımız her bir söz bilinçaltımıza ve evrene verdiğimiz bir direktiftir. Dolayısıyla düşüncelerimiz ve kullandığımız sözcükler bir zaman sonra gerçeğimiz olmaktadır.

Birey doğduğu günden başlayarak, bir çok olumlu olumsuz mesaj ile karşı karşıya gelmiştir. Bunlardan bir çoğu, bireyin bilinçaltına kodlanarak, kendine ve çevresine bakış şeklini belirlemektedir. Her bir söz, dünyaya ve kendine bakmasını sağlayan bilinçaltı şablonunu şekillendirmektedir. İnsan nasıl görürse o doğrultuda hareket eder. İnsan nasıl hareket ederse, igili olgu ona dönüşür. Dolayısıyla X şablonu, Y olarak gördüğü olguyu, Y yapma gücüne sahiptir. Dolayısıyla insan kendini nasıl tanımlarsa, o olur. İnsan kendini, bilinçaltına ektiği mesajların, oluşturduğu şablon ile görür.

Sosyal gerçekler bu şekilde şekillenir.

İnsanların kimlikleri, kişilikleri, ve edindikleri sıfatları dışarda keşfedilmeyi bekleyen mutlak gerçekler değildir, herşey zihin yapısında örülü düşünce kalıplarında yatmaktadır.

Hedeflerimizle örtüşen olumlama cümlelerimizi sıkça kullanarak, bilinçaltı şablonumuzu mümkün olduğunca bu yönde şekillendirmeliyiz. Bilinçaltına etkin bir şekilde olumlamaların ekilmesi için olumlama cümlelerini kurarken bir kaç hususa dikkat edilmesi gerekmektedir.

Olumlama cümlelerinizin, olumlu olmasına dikkat ediniz.

Sağlıksız, yağlı besinler yemeyeceğim yerine, sağlıklı yemek yiyorum, sağlıklı besleniyorum, yağlı yemeklerden kaçınıyorum, sağlıklı bir insanım gibi pozitiflik ifade eden olumlama kalıplarını kullanınız.

Olumlama Hedef ve Özne odaklı olsun

Olumlama cümleleriniz hedef odaklı, ve özne (ben) hedefin içinde barıldırılmalıdır. Kariyerimde yükselmek istiyorum gibi zamanı ve sonu belli olmayan olumlamalar yerine, ben kariyerimde yükselen güçlü ve lider kişiliğe sahip bir insanım, kariyerimde her geçen gün daha fazla yükseliyorum, kariyer sahibi biriyim, ben bir liderim, gibi doğrudan hedefi sonsuza atmayan ve özneyi hedefin içine entegre eden olumlamalar kulllanınız.

Olumalamlarınızın kısa ve öz olduğuna dikkat ediniz

Bilinçaltı büyük resimde karmaşık yapıya sahip olsa da, temel taşları olan söylemler net mesajlardan oluşmaktadır. “Ben değerli bir insanım”, “Kendime güveniyorum”, “Ben çekiciyim”, gibi bilinçaltı tarafından algılanabilecek kısa ve öz olumlamalar kullanınız.

Olumlamaların, bilinçaltı söylemlerinizle ciddi çatışmaya uğratmadan stratejik zamanlayın

Olumsuz söylem kalıplarının yer aldığı bilinçaltınıza, başlangıçta daha yumuşak alternatif pozitif olumlamalar ile giriş yapabilirsiniz. Örneğin “ben zenginim” demek yerine “zengin olmaya niyet ettim” , “zengin olma yolunda koşyorum”, “bir milyonerin zihin yapısını ediniyorum” gibi an itibari ile gerçekleriniz ile ciddi çatışmaya uğratmayacak olumlamaları tercih edin. Bir süre sonra “Ben zenginleşiyorum” “Her geçen gün zenginliğe bir adım daha yaklaşıyorum”, “Ben zenginim” gibi hedef ve özne odaklı olumları kullanınız.

Olumlamalarında isminizi kullanın

Bilinçaltınızın, doğduğunuz günden (hatta ana rahminden) bu yana karşılaştığı en sık ve yoğun mesaj İSMİNİZDİR. Bu nedenle isminizi referans alan olumlamalar bilinçaltınızı uyarma derecesi daha yüksektir. İsim kullanımı her olumlamadan ziyade, olumlama serisinin içinde zaman zaman kullanılabilir.

“Ben ……. (İsminiz) Değerliyim”

Olumlama cümlerinini sistemli kullanın ve harekete geçin

Olumlama çalışmanızı yapmak, bilinçaltınızda örülü düşünce kalıplarını değiştirerek, hedeflerinize uygun zihin alt yapısını hazırlayacaktır. Bir hedefe ulaşmanın, en önemli koşulu, igili hedefi zihninizin meşru kılmasıdır. Arzu ettiğiniz hedeflere koşarken, her seferinde takılıp vazgeçiyorsanız,bunun anlamı bilinçaltı yapınızın buna hazır etmediğiniz anlamına gelir. Aynı altyapı ile 10 denemede başarısız olmak çok doğaldır.

Olumlamalar ile Bilinçaltınızı Hedeflerinize Göre Programlayın.


Düşünce Gücü • Kuantum Olumlama • Olumlama • Olumlama Cümleleri • Olumlamalar

Yorum Gönder

0 Yorumlar

Recent, Random or Label