7 Sayısının Gizemi


YEDİLERDEN OLUŞAN NELER VAR.

7 sayısının bir sırı olmalı.
Hafta 7 gun,
Gokkusagi 7 renk,
Dunyanin 7 Harikasi kabul gormus,
Soyumuz 7 gobek,
Dunyada varsayilir 7 kapi,
Dunyanin etrafinda 7 gezegen,
Buyuk Ayi 7 yildiz'li,
Insan 7 cakrali,
Nota sayisi 7,
Islam dininine gore Kainat 7 safhada yaratildi,
Kabe'nin etrafi 7 kere tavaf edilir (dolasilir),
Manevi bilgeligin rakami yine 7,
Katoliklerde 7 sakrament esas,
Yahudilerde Kutsal Samdan 7 Mumlu ,
Eski Yunan Uygarliginda 7 Akilli Adam varsayilmis,
Mitolojide ise 7 esas Tanri varsaymislar,
Misir'da Gunes Tanrisi RA 7 ruhlu,
Tibet'te 7 Buda,
Cin'de kutsal 7 element varmis,
Feng Shui'de iletisim sayisi 7,
Tamamlanmis olmak esittir 7,
Afrikalilarin Kwanza Bayrami 7 sembollu,
Zulu susleri 7 renkli,
Eskimolarda Kar 7 isimli,
Hurmuz bile 7 kocali,
Dinlenmek haftanin 7. gununde,
Ciceklerden 7 veren gul ,
7 Tepe ustunde Rio,
7 Tepe ustunde Roma,
7 Tepe ustunde Istanbul,
James Bond bile 007,
Yuzde 7 nokta (acik) var. (agiz, kulak 2, burun 2, goz 2),
Dunyada var olmus 7 kita,
Denizlerin figurativ sayisi 7,
Kizilderililere gore mevsimler 7 tane,
Avustralya yerlileri Aborjin ve Kulin'lere gore de mevsim 7 tane,
Tum Japonlarda rakamlarin en ugurlusu 7,
Tarot falinda 7 zafer,
Pamuk Prenses ve 7 cuceler,
Ilkokulun baslangici 7 yas,
Gokyuzu 7 kat ?
Türkiye 7 bölgeye ayrılır (Karadeniz, Akdeniz, Ege, Marmara, Doğu Anadolu, Güneydoğu Anadolu, İç Anadolu)
Telefon numaraları alan adı dışında kendi numarası 7 rakamdan oluşmakta
İslami inanç çerçevesinde Tarikat Erenleri 7 lerden bahseder. Pir Sultan Abdal, bir deyişinde ''Yedileriz birincimiz Alidir'' der.



7 sayısında bir iş var ama ne var ben henüz çözemedim. Bileniniz varsa bana da söylesin...

Yorum Gönder

4 Yorumlar

  1. Öncelikle merhaba...

    Yazılarınızı okumak istiyorum ama yanlardan fırlayan Google reklamları nedeniyle bu pek mümkün olmuyor. Cümlenin yarısı görünmüyor. Bu konuda bir şeyler yapabilir misiniz?

    Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  2. bunlar eski mitolojiden gelmektedir.. örneğin dini inançlarda 12 de önemlidir..12 havari 12 imam gibi ...

    YanıtlaSil
  3. Öncelikle yorumlarınız ve bilgilendirmeleriniz için teşekkür ederim.

    Peri isimli kullanıcımıza yanıtım:
    Değerli ziyaretçim, siteyi büyük bir ekranla yaptığım için bu sorunun oluştuğunu fark etmedim. Şimdilik ctrl tuşuna basılı tutarak mouseınızın orta tekerleğini geriye doğru dönderirseniz sayfa küçülecek ve yandaki reklamlar olması gerektiği yere gidecektir. Ancak sorunu dile getirmenizden dolayı çok teşekkür ediyor ve çok kısa süre sonra bu reklamları kapanabilir türe getirmek için çalışmaları başlatacağımı da bildirmek istiyorum.
    Reklamları tamamen kapatmam demek benim bu siteyi kapatmam demek. Çünkü ben aslına bakarsanız bir üniversite öğrencisiyim ve bu ve bunun gibi birkaç siteden elde ettiğim kazanç sayesinde internet paramı karşılamaktayım. Bu yüzden anlayışlı olacağınızı ümit ediyor ve sorunun çözülmesi için hemen çalışmalara başlıyorum...

    YanıtlaSil
  4. bütün sayıların böyle özellikleri vardır 12 örneğindeki gibi

    YanıtlaSil

Recent, Random or Label